Give a little bit...

Give a little bit
Give a little bit of your love to me
Give a little bit
I'll give a little bit of my love to you
There's so much that we need to share
So send a smile and show you care

I'll give a little bit
I'll give a little bit of my life for you
So give a little bit
Oh give a little bit of your time to me
See the man with the lonely eyes
Oh take his hand, you'll be surprised

Give a little bit
Give a little bit of your love to me
I’ll give a little bit
I'll give a little bit of my life for you
Now's the time that we need to share
So find yourself, we're on our way back home



Sitter här och förundras litegrann över människor, hur vissa har mage att kalla sig vänner för att i nästa stund totalt vända ryggen till och snacka en oändlig massa skit bakom ryggen på någon och sen inte stå för det när dem står där öga mot öga. Vad jag vet så är jag inte drabbad av detta fenomen själv men människor i min närhet är det och det räcker för att jag ska bli svartögd och hänga på gränsen till att slänga ur mig både det ena och det andra. Ni som sett när jag fått den blicken vet vad jag menar. Den totala bristen på respekt mot en medmänniska gör mig mer förbannad än mycket annat.



Livet i övrigt känns skapligt behagligt just nu, har i stort sett en klar "B-uppsats" klar och ska ge mig in på den delen av min C-uppsats i idrottspsykologi som drabbades av min 30-års kris i höstas, har ju som tur är världens  bästa handledare som gör allt för att stötta och hjälpa till för att jag ska få klart mitt projekt inom en förhoppningsvis snar framtid. En termin till efter denna lutar det åt och då jävlar ska jag få klart två C-uppsatser och utan Nollning och andra distraktioner så känns det helt klart som något genomförbart. En uppsats i idrottspsykologi om föräldrainvolvering och en i folkhälsa om barn och ungdomars fysiska aktivitet hoppas jag kunna stoltsera med i januari så håll tummarna för mig gott folk! Sen när detta spektakel som mina tre och ett halvt år här nere bäst kan beskrivas som är över så lutar det kraftigt åt en flytt till Götet, iaf som det känns just nu, behöver komma ifrån den skolådan jag bor i  nu och starta om på nytt igen, det är tydligen aldrig försent har jag fått höra från alla möjliga håll o kanter. Nåväl vänner handledning imorgon, kanske lite tennis och så väntar en opponering runt hörnet och några veckors mera pluggande innan det bär av till östkusten för en liiiiiten semester innan sommarjobbandet drar igång.

Good night and good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0