Nu ger jag mig inte förns det är klart....

Sitter i en öde datasal på skolan o ska för femtioelfte gången ge mig ut på jakt efter tidigare forskning till B-uppsatsen...kommer sitta här nu tills jag hittat den o skrivit klart den delen av uppsatsen så vi hoppas väl på att jag är klar till midsommar iaf...med tanke på hur sämst det gått tidigare så är det inte helt orimligt att jag faktiskt kommer sitta här tills på fredag....man kan väl minst sagt säga att det gått troll i den här uppsatsen..eller så är det bara vi som är sjukt odisciplinerade..men det låter vi vara osagt hur det egentligen ligger till...

Då så...in i dimman...

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Jaymzh

Men har ni inte fått några fingervisningar till tidigare forskning av er handledare!? Om sådant är fallet agerar era lärare och handledare rätt mystiskt. Det kan inte begäras på B-nivå att ni helt själva ska finna det materialet eftersom den uppgiften är väldigt stor och därmed inte ställd i proportion till arbetstiden. Jag tycker att det luktar skunk om den där handledningen...



Med det är inte sagt att ni ska få allt serverat - fel måste man ju alltid kunna göra (det sållar ju agnarna från vetet, som bekant) - men hänvisningar till litteratur är rätt väg att gå.



Annars är ju en helt lugn datasal med fläktsurr och kaffeautomat något jag i nuläget kan romantisera kring. Jag VET däremot att ångesten för det mesta ligger som en fuktig, kall filt över ens klena axlar i sådana situationer - annars hade man ju inte suttit i den förbannade salen. Du kommer säkert ihåg att jag har gjort liknande saker för några år sedan. Man tar ett par dagar och kör 8-12 timmar per pass bara för att bli av skiten.



Dessutom är det ju öken att alla ens vänner har dragit. Körde ju ett par somrar här uppe utan en KÄFT i krokarna. David stack, Håkan stack, Henke stack... Inga skojiga somrar på så sätt samtidigt som jag självklart börjar romantisera den skiten också.



Nåja, dags att fortsätta arbeta under dessa sista dagar på skolan. Känns rätt lökigt att snart sluta och jag kan väl inte påstå att jag fäller några tårar. Fick en jättefin bok med ordspråk om kärlek samt ett litet kort man även kan använda som bokmärke. Tycker verkligen att det visar hur otroligt bra koll min rektor har på mig som person och mina intressen.



Håll hårt i tangentbordet och kör hela vägen in i kaklet. Innan du vet ordet av är uppgiften avklarad och sommaren din (en eufemism eftersom sommaren inte alls är din, den är ditt sommarjobbs men tanken är ju god).



Peace.

2009-06-15 @ 11:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0