Wohoooooooooo....

Så glad blir man när man efter tårar, hårslit och sömnlösa nätter skrivit klart sin första hemtenta..de sista ändringarna är gjorda och nu lämnar jag den ihänderna på högre makter (det vill säga min kursansvarige ,Gud blandar sig inte i förns delkurs två:P)
Början på min högskoletid har varit riktigt jobbig o jag har både en o tretusen gånger tänkt tanken att det här kanske inte alls var för mig. Men efter den här veckan har jag fått lite mer känslan av att jag kan o med push från Norge och Uppsala har det visat sig att jag kanske inte är så trög ändå:P

På måndag börjar nästa delkurs o nu är det jävlar i mig jag som är med från allra första början och ser till att få saker gjorda. Har fortfarande väldans svårt att fatta att jag faktiskt ska bo här nere i flera år framöver men nu så har jag iaf fått en lägenhet från senast nyår så jag drar från stughelvetet så snart jag kan så det bör hjälpa till en hel del med acklimatiseringen:)

Första nyktra onsdagen igår sen nollningen, var riktigt skönt och välbehövligt för kroppen. Har så smått tagit tag i det här med motionen nu oxå. Blivit två, förvisso korta, löpturer i veckan o idag blir det inskrivning på gymmet.
Tror det blir en lugn helg här nere nu men med mina studentkollegor vet man aldrig det kan gå åt andra hållet också;)
Nästa helg kommer Mor och Far ner. Ska bli jätteskoj att få ner dem och få visa dem vad man sysslar med egentligen så ni är varmt välkomna och efterlängtade.
Helgen därpå är det hemresa o födelsedagsfirande hemma i nypan med goa vännerna o släkten. Och och och och och träffa lökis oxå:)!!!!!

Puss och kram på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att äntligen
läsa lite positiva saker på din blogg !
Jättekramar från oss !!

2007-09-27 @ 11:36:18
Postat av: Jaymzh

Böcker, träning och tillförsikt! Ny lägenhet och en vit onsdag! Vad har hänt? Have you caught religion? Nåja, förutom mina vanliga sarkasmer så verkar det ju vara riktigt trevligt nere i Halmstad just nu. Det svider i min själ att jag antagligen inte har pengar till att åka ned under hösten men lyckligtvis är du väl kvar ett par år till och i en riktig lägenhet framöver, no less!
Ska själv återgå till studierna nu efter ett rutinstopp på din förnämliga blogg.
Respekt!

2007-09-27 @ 11:52:57
Postat av: Annica

Hej kusin!
Vad skönt att höra att du börjar trivas lite bättre m livet i Halmstad. Jag säger bara KÄMPA PÅ! Det kommer att flyta på bättre när du väl kommit in i studievärlden:) Och som du själv vet, att skjuta på viktiga saker är döjobbigt o allt blir liksom mycket enklare och bättre när man gör saker m en gång....tro mig...det tar lite tid innan man lär sig men ack så skönt att få plugg undanstökat med en gång!! Kram kram

2007-09-27 @ 21:15:58
Postat av: LiWi

VA`GLA`man blir av att läsa din blogg. grattis till ny bostad!!
Du kommer att "fixa biffen". Ser fram mot att ni kommer hem snart!!
KRAMAR

2007-09-28 @ 09:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0