En låååååååång promenad....

Knatade ut från krogen cirkus en timme före stängning ikväll...kände att det var bara inte en sån kväll..efter ett sedvanligt stopp på de gyllene arken så spenderade jag fyrtio andfådda minuter med att försöka komma ikapp skuggan av min mage som av "någon"anledning hela tiden låg en halvmeter före...
Saker jag gillar sådär just nu är att:
1. I stort sett inget av mina par jeans går att knäppa längre

2. INGEN av mina skjortor går att knäppa längre

3. Min skinnjacka går inte att stänga längre

Saker som har en väääääldigt stor inverkan på detta:

1. McDonalds....

2. Pizzerior med hemkörning

3. Alla andra förbannade jävla helvetes ställen som serverar den satans skräpmaten jag inte kan motstå...

Jag lovar er och mest av allt mig själv att varje måndag då börjar jag om, då är det no more skräpmat, no more chips o no more skräp/skit som får mig att vakna med en sjuhelvetes magvärk dag efter dag.. men jag ljuger för er..jag ljuger för mig själv..för det går inte mer än en, två ,tre dagar...i bästa fall men det kan lika gärna vara en, två, tre timmar så är jag där igen o det är alltid "bara en gång till"..Jag lyckades ju faktiskt utan ett enda snedsteg hålla mig borta från skiten i 8-9 månader men när jag väl började igen så har det varit en enda lång promenad i skuggan av Mc skyltar o dylikt..Den senaste veckan har det blivit pinsamt/smärtsamt hur långt det gått när jag inte ens kan springa två kilometer utan att känna det som att döden flåsar mig i nacken o värken i benen av allt dökött jag släpar på får mig att vilja ge upp o bara sätta mig nånstans o grina..trots detta lyckades jag ändå ta mig ut ett par gånger den här veckan o springa o jag tog mig till gymmet en dag,mest på grund av skuldkänslor mot mina klasskamrater men ändå, men sen har ju det "vägts" upp av att jag nu de sista dagarna på veckan varit tillbaka i mina gamla hjulspår.Jag har ingen att skylla på förutom mig själv o jag lurar mig själv ner i en alltför tidig grav om jag fortsätter med det, jag vet att det finns dem som är bra mycket mer utsatta än jag är men den viktökningen som varit på sistone är inget skämt. Jag måste vända på det här men jag vet fan inte hur, jag behöver er hjälp o ert stöd för att klara det så stötta mig, gnäll på mig, tjata på mig, lyssna på mig, låt mig inte få ta den enkla vägen, finns där för mig o se till att jag inte tar de jävla skit alternativen som alltid finns, jag är så jävla trött på att se ut så här o känna mig så här,

Var med om en sjukt konstig grej ikväll oxå, en kille på festen vi var på blev spritförgiftad så jag o två-tre killar till såg till att hålla honom vid liv tills ambulans o polis kom..hade vi inte varit där hade han med största sannolikhet kvävts av sina egna spyor. Satt o höll i hans huvud i en halvtimme o försökte få kontakt med honom, när polisen sen kom o drog iväg med honom o man kunde resa sig från leran så var händerna täckta med kräks o dreggel o det var en så hemskt konstig känsla i roppen, man får nåt slags adrenalin pump av det som inte går att beskriva. Skulle aldrig försöka få mig själv att framstå som nån slags hjälte jag hoppas bara att nån hade gjort samma sak för mig om det varit jag som legat där.

Sängen nu tror jag o en låååång seg söndag väntar innan nästa delkurs drar igång igen på måndag. Då är det jag som är med från början...

Älskar er.

Kommentarer
Postat av: Gråpäronet

Det är bara du själv som kan ta tag i träningen men självklart stöttar vi dig, så ta tag i det så vet du att du kommer att må mycket bättre på alla sätt !
KOM IGEN NU !!!
Kramar i massor !

2007-10-01 @ 12:17:16
Postat av: Stina

Men vännen...du vet att du kan! Bara du ger dig fan på det så är det lätt som en plätt. Nästa gång du ser de där gyllene bågarna ring mig så pratar jag förbi dig!
Pussar och kramar i massor!

2007-10-02 @ 21:21:53
Postat av: Annica

Kom igen! You can do it! Kämpa på! Du kan ju det här..som du säger själv, du har ju faktiskt "hållt uppe" ett bra tag o gissar att du mådde bra mkt bättre i både kropp o själ:) Kanske rivstarta m en vit månad oxå:)? Kraxkrax och kramar på dig!!

2007-10-09 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0