Tänk vad skönt det vore...

...om jag fortfarande kunde äta som jag gjorde när jag var 15-20 år..då hade men en sån fantastisk metabolism som gjorde att jag kunde stoppa i mig vad fan som helst det förbrändes ändå på en kvart med hjälp av ett ruggigt aktivt liv i kombination med stenhårt fotbollstränande. Nu..en sisådär 10 år senare är det inte lika kul längre.. de senaste årens livsstil med skräpmat överdrivna mängder alkohol en fanatism till chips o alla tänkbara friterade godsaker har satt mer än spår på o i kroppen. Det är ju dessutom så att jag bara i år än så länge lovat mig själv ca..tja vad är det för vecka nu..hmmmm 42..ja då är det ju minst 42 måndagar med samma löfte att NU..NU börjar mitt nya liv o visst det brukar ju kunna gå o hålla i en dag eller två..Det här gör väl inte mig till en dålig människa på nåt sätt men all tid jag lägger ner på att gnälla över hur jag ser ut borde jag kunna lägga ner på att faktiskt göra något åt det istället o bespara min omgivning gnällandet.
De extra 25 cm jag bär runt midjan blir inte direkt lättare att bli av med ju äldre man blir:P får operera in nåt slags elchocksystem i skallen som ger mig en rejäl kyss när jag tänker på skräpmat o chips....

Veckan har ju än så länge känts sådär så helgen är inte jättelockande just nu, vill mest gräva ner mig nånstans...
Fick iaf tillbaka en Godkänd hemtenta idag så nu har jag skrapat ihop mina första 7,5 högskolepoäng..känn på den..hade det varit tvärtom hade jag nog lagt ner detta men nu har jag väl på nåt sätt bevisat för mig själv det många tidigare sagt till mig att jag faktiskt kan klara av det här o inte är så långt efter alla andra som jag på nåt sätt känt det...
Bah...
Blir en helkväll i stugan idag med Idol...wohooo...kunde mycket väl ha sysselsatt mig med något socialt istället men det är inte en sån dag idag...

Får bli en morgonpromenad längs stranden imorgon o så får vi se vart dagen tar vägen sen...

Varför luktar det hela tiden som nått dött här i stugan från helvetet...bör undersökas...får ringa C.S.I...

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0