Solig lördag i Halmstad...

Igår så anlände de Sävströmska päronen till stan. Gött att se dem som vanligt:) Mötte upp dem vid hotellet för att gå ut o käka lite middag. Hamnade på Yoss, vilket var..okej..tror dock jag borde valt resaturangkritiker programmet istället för åsikterna haglar tätt när jag är ute o äter, men å andra sidan så måste man få vara lite kritisk när man går ut o betalar dyra pengar för mat (eller päronen som bjöd rättare sagt) Ville ha en medium stekt oxfilé o fick något skosule liknande som var så torrt, segt och överstekt att jag helt sonika bestämde mig för att skicka tillbaka den. Efter en god stunds väntan fick jag in en ny som var mycket bättre men jag förstår inte riktigt grejen med att breddfylla tallriken med kantarellsås som kocken för övrigt verkade ha tappat hela timjan burken i o så detta ständiga överanvändande av grovmalen svartpeppar varför, varför, varför strö det över en i övrigt rätt god potatisgratäng o helt döda alla andra smaker o så ska man inte kalla halvråa kalla grönsaker för pocherade för då är man så långt ute o cyklar att man aldrig hittar tillbaka...Så nu har jag fått spy lite galla över okunniga restaurangmänniskor vilket alltid känns bra när man vet att man kan göra det bättre själv;)

Efter en go natts sömn blev det en sväng på stan med päronen o födelsedagspresent i form av snygg tröja. Man tackar man tackar:) Fika o lunch o en sväng ut till Tylö hanns med  o nu blir det fotboll Däckarn innan det bär av på middag med päronen ikväll igen:) Känner mig oförskämt bortskämd när de är här men jag får nog leva med det;)

Bara några dagar kvar till hemfärd o några dagars vistelse i nypan, ska bli sjukt skoj att träffa alla. Tills dess ha det gott o må väl.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

Kommentarer
Postat av: LiWi

Längtar åsså!!!
Hälsa dina päron.
(från lökpäronet)

2007-10-06 @ 23:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0