Frågan är ju inte om...

...utan snarare hur dum i huvet jag är egentligen...!?
Klockan är kvart i sex torsdag morgon...det är vid den här tiden ärligt jobbande mäniskor som min pappa går till jobbet o vad gör jag?..jo jag har nyss kommit hem till stugan efter en efterfest..tro mig det var inget fel på efterfesten känns som det snarare är fel på mig...Kvällen har som vanligt gått i alkoholens tecken, jag vet att det går att undvika o det är inget som jag inte gjort förut..det är bara det att lockelsen är alltför stor just nu o mitt psyke för det är alltför svagt för att stå emot..kommer vakna om ett antal timmar o må skit..det är ingen frågan om saken det är bara så..kommer skämmas inför mina föräldrar som vanligt o jag kommer beställa lika onödiga mängder skräpmat som vanligt..kan lova mig själv o alla andra att jag ska sluta med det, men när det väl kommer till kritan är jag så jävla svag, jag vet att jag kan men VILL jag verkligen..känns som jag straffar mig själv varje gång jag äter men jag kan inte låta bli.....eller!?
Klart jag kan...men det blir som en drog o som det enda jag kan kontrollera...kroppen mår skit av det, psyket mår skit av det, folk i  min närhet mår skit av att behöva höra gnället...men ändå så står jag där i drive thrun till McDonalds o beställer det skit som jag lovat mig själv gång efter gång att inte göra...vet helt ärligt varken in eller ut längre..vet bara att det inte får fortgå länge till, okej jag är inte lastgammal o människor i min närhet får mig att känna mig yngre mentalt än vad jag är men jag ska inte behöva vara lidande över min fysiska status o det är bara jag som kan göra något åt det, jag SKA vara i bätre form än så här, har man idrottat på en hög nivå större delen av sitt liv ska man inte behöva känna o må så här,jag ska inte få ont i benen av tio minuters promenad, ja ska inte behöva ha sömnsvårigheter, jag ska inte behöva vakna varje morgon med ett jävla magont bortanför denna värld, jag ska inte behöva lova mig själv varje gång jag står i Drive thrun att det är sista gången,,,sista gången kommer aldrig du behöver "bara" shapa till dig Anders o säga NEJ o nöja dig med nudlarna..duger det åt dem andra duger det åt dig..sluta med en livsstil som inte en student på denna sidan seklet haft råd med..inse att jag faktiskt är student..hur tuff det än må vara så har jag ju inte ens tagit mig igenom en termin..gnället kan ju få börja när jag missar utlandsstudier eller fipplar bort en hel termin..innan dess, med goda vänner härnere, en underbart stöttande familj(finns ingen bättre än den Sävströmska o den Wirströmska som står bakom mig i vått o torrt o jag kommer aldrig förstå hur ni står ut med mig) så ska jag faaaaaaan inte gnälla över detaljer, det finns dem som har det så jävla mycke värre!!!

Slutligen....

Det finns människor jag aldrig klarar mig utan o detta är mitt Tack till dem. Mamma,Pappa det finns inte ord för att beskriva hur mycket jag älskar er o hur mycket jag behöver er, även om jag inte alltid visar det så är jag så oerhört tacksam för allt ni gör för mig o för at ni stöttar mig i mina beslut hur dumma de än  må vara! Min lillasyster, det fnns ingen annan som du, det borde vara jag som stöttat dig men ditt sätt att alltid finnas där för mig är helt obeskrivligt!! Så finns ju ni där oxå..när jag träffade Linda så fick jag en hel familj till på köpet, en familj som oxå står bakom mig i vått o torrt, det är som jag fått så mycket mer än två kompisar i Peter O Daniel, Lilliane o Tomas det går inte för mig att hitta två människor som visar sånt genuint intresse o som bryr sig så mycket om mig bortsett från mina egna föräldrar som ni gör o för det är jag evigt tacksam o vad ska man säga om Linda som jag inte redan sagt till dig..jag är halv utan dig, de senaste lite mer än två åren har du förgyllt mitt liv mer än någon annan att få ha dig så nära som vi har kommit varandra har betytt mer än något annat, du är så mycket mer än en vän för mig..de finns givetvis flera av er men få som har genom åren stått mig så nära som, Masken(a.k.a Anders Karlsson), Henke o Ante..för mig är ni ÄKTA vänner, det är såna som er jag vill ha bredvid mig när det blåser hårt, jag tar en kula för er vilken dag som helst, vänner som er går inte att köpa för alla pengar i världen!!
Det är inte min mening att lämna människor jag beundrar o uppskattar utanför det här, ni vet vilka ni är o vilken oerhörd respekt jag hyser för er o förstår ni inte det så är ni inte mina vänner!!

06.40 nu..ska efter lite tårar krypa ner i våningssängen nu..älskar er!!!!

Sov Gott!!



Kommentarer
Postat av: løkis

You big softy, you :)

2007-11-08 @ 12:50:50
URL: http://godisens.blogg.se
Postat av: LiWi

KRAAAAAM

2007-11-08 @ 21:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0