En lördag att icke förglömma:)

Kvällen blev inte riktigt som vi tänkt oss kan man säga;)
Det började här i stugan...inte så farligt som det ser ut men vi gick glada i hågen bort till Däckisch där det inmundigades en del alkohol. Hade det trevligt o satt o väntade på fotbollen. Lökis beslutade sig för en rökpaus med Brüsch o den fick en något annorlunda avslutning när hon gjorde en niccovurpa deluxe som tyvärr landade på ett vinglas med följden att det blev skärsår på både hand och haka...Hon kom åter till lägenheten o såg ut som hon fått en rejäl omgång stryk..Imponerande nog var hon fortfarande lugn som en filbunke:) Efter lite uppfräschning o borttorkande av blod så fick det bli en taxi till sjukan o farbror doktorn som ville sy ihop lillstrumpa en smula, det gick galant o det kan nog ha varit första gången han sydde med en fnittrande patient under den gröna duken som dessutom yttrar orden "jag hoppas att du vet vad du gör....":) Fast det är klart jag hade nog oxå blitt lite fundersam över läkarens tvekan när hans kollega kom in o bad honom ta hand om haksåret oxå varpå läkaren svarar" tjaaa..jaa...jo men det kan jag gööööra" (uttalas även med en lätt tysk brytning). Du är iaf min hjälte nu Lökis, du springer minsann inte runt hela kvarter o får en "hizzy fit" när något sånt här händer (till skillnad från vissa Barbor:P) det var lite mera "shit happens" över dig o det var skönt att se:) Nåja kvällen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men facitet en nedblodad kökshandduk, 8 stygn o två taxiresor är inte fy skam det heller! Söndagen blev dessutom ur bakis synpunkt mycket lättare o efter återbesök på apotek o akut avrundade vi helgen med brunch på Harrys. Tiden gick alldeles för fort o det blev tomt här i stugan utan Lökis:( Nu är en ny pakt sluten oxå samma upplägg som senast men en deltagare till och ett nytt vad på spel;)
Helt fantastiskt har det vart o ha dig hjärtat jag mår sällan så bra som jag gör när jag är med dig:)

Dag 8




I´ll be back:)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0