På´t igen då...

Hmmm...Har varit o sett ännu en i raden av mycket bra Beck filmer, de har liksom förmågan att gripa tag i en o ta upp ämnen som skrämmer och får en till att tänka till på vad som händer o hur nära sanningen de faktiskt kan ligga...Just denna handlade om serievåldtäkter o den totala likgiltighet emot tjejer som förövarna hade, hur långt människor kan gå när de förlorat det de älskar mest..som sagt så väckte det en hel del åtanke o en lång givande diskussion på vägen hem om hur, varför och hur man själv skulle må, mycket tankar som kommer fram som upprör o river tag i en...

Kom oxå upp en annan diskussion som blev mycket givande o nu så återkommer jag till rubriken..Det är dax att ta tag i det (igen), ska göra det ordentligt nu vara så beslutsam som jag vet att jag kan vara o inte ge upp vid första lilla hinder eller negativa tanke..det är bara jag själv o envisheten som kan ta det första steget mot vad jag tror o hoppas blir en vändpunkt..det är stort för mig det här..tror jag skjutit det framför mig i tron om att allt ordnar sig så småningom..men det gör ju inte det..var skönt att få berätta för dig o att du förstår, du har ju oxå varit där även om situationerna skiljer sig åt så kan du förstå vad jag går igenom, alla tvivel all frustration all ångest o all brist på självförtroende som klänger sig fast som ett gammalt plåster...Kan i min envishet bara lösa det här själv men det är förbannat skönt att ha dig med på färden!

Såååå...då börjar jag nu då....

Håll en tumme för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0