Bröstsmärtor...

Det här jävla obehaget gillas inte...för jag vet inte vilken gång i ordningen de senaste dagarna så värker det likt kärlkramp i bröstet...orolig...ooooh ja....

Hade en sån monsterlunch på jobbet idag var min berömda potatsigratäng som lockade tror jag...har fått återgå från den lätta nyttigare maten som jag lagade på cafét till mina grunder i hur man lagar god mat d.v.s Mycket smör, mycket grädde o myyyyyycket kärlek...för trots att jag inte trivs på jobbet så vägrar jag o servera mat jag inte kan stå för o som jag själv inte vill äta...lite yrkesheder kvar trots allt:P

Blev en spontanare till Sthlm igår (igen..hihi) gick o såg Zodiac som varmt rekommenderas, väldans lång men väldans spännande o klurig som få!
Var o käkade på Texas Búrger före bion o jag kan säga som så att mitt skräpmatsug är näst intill borta..satt o käkade en smaskig sallad o inser att allt verkligen ALLT smakar så mycket bättre utan all den skit man får i sig när man skyfflar i sig berg med skräpis..klart att på bakfyllor o vissa andra tillfällen så lockar det fortfarande men med lite kreativitet så finns det så mycket annat gott o mumsa i sig:)

What is taking so loooong med högskole svaren, börjar ju bövelen bli klättermärken på väggarna här hemma:P

Annars då Anders...Jo annars så känns en del saker sådär just nu, lite konstigt o lite obekvämt o lite frustrerande o lite längtande o lite jobbigt att det inte kan bli som jag vill...men hey..allt kan du inte få..nä men lite vore ganska gött....

Sayonara!


Kommentarer
Postat av: Jaymzh

Det där med bröstsmärtor är det bara att ta itu med ASAP, kompis! Har ju själv legat på hjärtobservationen här i U-a och de ställer upp med förstklassig service. Genom att du har en hypotetiskt allvarlig åkomma (kom ihåg att över 99% av alla symptom som tyder på hjärtproblem i vår ålder inte är något fysiskt utan snarare stressrelaterat eller psykosomatiskt) kommer du att få förtur till undersökning på akuten. Det leder också till att de gör en fullständig undersökning på blodfetter, blodtryck, vissa aminosyror som är väsentliga för hjärtaktiviteten, EKG och lite annat smått och gott. Resultatet för mig blev skrämselhicka samt ett kvitto på att jag, förutom en förkylning som satt sig lite obekvämt och orsakat tryck över bröstet, var frisk som en nötkärna! Men gör dig inte otjänsten att låta det bero!
Annars låter det som om Halmstad hägrar för dig. Sällar mig till skaran som säger att det kommer att gå fint. Personligen hoppas jag bara på att du tar steget när du väl blivit antagen och att du kör ditt eget race när det väl sker! Det kommer att göra dig gott och jag vidarebefordrar vilda hejarop och uppmuntrande kommentarer från David & Håkan. Högskolesvaren kommer däremot inte att dimpa ned förrän i juni om jag inte missminner mig.
Här uppe är det hell week just nu. Jag har så mycket att plugga att det inte finns på kartan. Det måste faktiskt ritas helt nya kartor för jag rör mig i studerandets terra incognita just nu ? uppsatser, grupparbeten, metodstudier, PM, resttentor och skönlitterära seminarier. Helt enkelt ett Gehenna (brinnande avfallshög) av arbete som jag ska ta mig igenom. Men i slutet av tunneln ? det finns just nu framme vid 20:e juni kan jag börja trappa ned. Augusti blir semestermånad med Gotland, Västergötland och lite annat. Men vägen dit är kantad av många svettglacerade, ångestfyllda och stressgynnande timmar i tentasalar och framför surrande datorer på tomma ämnesinstitutioner.
Tills jag är klar är jag nog totalt i radioskugga. Först då kan jag slappna av och vara en god vän. Under tiden kommer jag att besudla din blogg med inlägg så du vet att jag lever ? vilket jag även vill att du ska göra så masa dig i väg till farbror doktorn, för bövelen!
Respekt!!!

2007-05-24 @ 12:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0