Mat...

Housewarming eller dylikt hos päronen ikväll och yours truly står för "catering" biten..
Har stått i några timmar nu o hackat o rört o skalat o kokat o jävlar va kul jag har:)
Det är en dag utan skär o brännsår en dag där jag själv fått välja ut råvarorna o satt ihop en meny av lite smårätter i buffé stuk, står med ett leende på läpparna o underbart hög musik i bakgrunden o insuper alla dofter o smaker som kommer till mig..jävlar vad mat är PORRIGT såna här dagar det ger mig så jävla mycket endorfiner när saker smakar som de ska, är kanske blaha o oförståeligt för nån som inte håller på så mycket med mat men detta är faaan som värsta lyckoruset för mig:)
Tänkte därför att ni ska få del av det jag bjuder på ikväll, det blir som en liten matresa runt lite olika världsdelar så nu åker vi!

Sverige:
Västerbottenpaj toppad med creme fraiche, löjrom och finhackad rödlök

Italien:
Fylld prosciutto med getostkräm smaksatt med basilika samt melon

Frankrike:
Smördegshus med citron och gräslöksgrädde

Grekland:
Kycklingsouvlaki med tzatziki

Spanien:
Minibruschetta med tomat och vitlöksröra

Japan:
Lax sushi med wasabi och soja

Karibien:
Cajunkryddade jätteräkor

That´s it.....
Nu ska jag ut i vårsolen en stund med Mango o Heinze sen blir det mer inspirerande matlagning!

Puss i ljumsken!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0