Jaha ja...

För första gången sen...tja ärligt talat vet jag inte när det inträffade senast men förmodligen innan jag flyttade hemifrån, så det är ju ett tag sen, så ska jag inte ordna jättefest på Karnevalen här hemma i nypan..o det är ju av några olika anledningar förstås..Den första är ju den att mitt lilla råttbo inte duger till en sån fest, den andra är att jag inte alls tänkte dricka den här helgen "spara mig till avskedsfesten o nollningen..."har jag mest gått o mumlat hela veckan...menmen..lite peppning från Linda o en trevlig lunch på mickes vände på steken så nu bär det relativt snart av hem till Henke o en rejäl karatefylla...

Tillbaks till jobbet på måndag oxå...hmmmm...blir iofs bara lite mer än en vecka innan det bär av till Halmstad men ändå...45 gradigt kök nu när det fina vädret äntligen verkar infinna sig känns föga lockande....

Har ju för första gången sen jag gick ut gymnasiet (strax efter Sundsvall brann) haft fyra veckors sammanhängande semester..vilket med de senaste veckornas sömnproblem varken gjort från eller till för det Sävströmska humöret...Men semestern har inte bara varit pest det har varit många underbara resor till sthlm en grymt kul helg i Uppsala o i ärlighetens namn ett gäng trevliga kvällar på Lotsen oxå:)

Flyttningen påbörjades igår med avlämpning av allehanda kartonger hos mormor, resten körs nu i veckan o sen blir det några nätter på soffan hos mor o far..ska på sätt o vis bli rätt skoj o min ofantligt oroliga mor lär uppskatta att få ta hand om "lillpojken" några dagar..stod o snackade med far min lite igår om hur orolig hon är över hur det ska gå för mig så det är till o motbevisa henne nu o lugna hennes oroliga sinne..Men jag antar att det är en mors rätt att få vara lite orolig över sin son:)

Så en dusch på det här o sen på med karatedräkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0